VTI VOETBALSCHOOL VTI VOETBALSCHOOL VTI VOETBALSCHOOL VTI VOETBALSCHOOL
voetbalschool trainingen events fotos/videos nieuws contact
VTI VOETBALSCHOOL VTI VOETBALSCHOOL VTI VOETBALSCHOOL
trainingen accomodatie contributie inschrijfformulier voorwaarden trainingsrooster TRAININGEN
locatie Groesbeek

VTI Voetbalschool verzorgt voetbal- en keeperstrainingen voor jongens en meiden.

Algemene opzet

Een technische commissie deelt je in een bepaalde categorie in. Dit betekent dat je op je eigen niveau met andere spelers meetraint.

• Kleine trainingsgroepen
  • De trainingen duren 90 minuten
  • Tijd: 9.00 uur – 10.30 uur
  • Zondagochtend [tenzij anders aangegeven]
  • Voetbalvelden van de ‘De Treffers’ te Groesbeek
  • Aan het eind van het voetbalschooljaar ontvang je een certificaat
  • Een proefles kost 12,50 euro [neem hierover contact op met de voetbalschool]

Opzet trainingen van de A-B jeugd

VTI Voetbalschool heeft als doelstelling door intensieve trainingen de speler voor te bereiden op het eerste team van de huidige club of bij een andere vereniging als dit gewenst is.
Begeleiding en opleiden naar een eerste elftal team wordt geboden. Contacten met voetbalverenigingen kunnen worden gelegd.

Voor deze groep is het belangrijk intensieve trainingen aan te bieden vanuit de wedstrijdsituatie. De volwassenheid begint en in fysiek opzicht is het spel sneller. Het tempo van deze groep wordt hoger en er wordt korter gedekt. Onder druk spelen wordt aangeleerd en individuele mogelijkheden moeten meer rendement voor het team gaan opleveren. Spelers worden getraind en begeleid naar de optimale prestatie. Geldingsdrang en zucht naar erkenning zijn opvallend. Er kan veel aandacht worden besteed aan tactiek van het team alsmede de taak van elke speler afzonderlijk.

Er wordt aangeleerd om:
  • in de kleine ruimte te spelen
  • het spel beheersing te geven
  • in een hoog tempo te spelen en korter te dekken
  • het 'spel' te lezen [tactiek]
  • te leren coachen en aanwijzingen te geven
  • een optimale techniek aan te brengen
  • in systemen te kunnen voetballen
  • fysiek sterker te worden
  • te leren communiceren binnen het team.

Opzet trainingen van de C-D-E-F jeugd

De training van de C-D-E-F jeugd bestaat uit twee blokken.

Elke blok bestaat uit 14 trainingen:
  • 1 training ‘wennen en opstarten’
  • 12 trainingen waarvan 1 evaluatietraining en 1 training waarin een wedstrijd wordt gespeeld. Bij de trainingen ligt de aandacht op het verbeteren van de basisvoetbalvaardigheden welke passen bij de jongeren van 7 t/m 15 jaar.
  • 1 training met doorschuifmogelijkheden naar de hogere leeftijdsgroepen (naar een hogere spelersgroep doorschuiven kan ook eerder gebeuren).

Opzet keeperstrainingen

• het komen in een goede uitgangshouding
  • het voetenwerk in en voor het doel
  • het correct “snijden” naar de bal
  • het aanleren van de vangtechniek
  • het kiezen van de juiste positie in en voor het doel
  • verbeteren en onderhouden van het werpen en trappen
  • het verwerken van hoge en lage ballen
  • wat en wanneer te coachen

Waarom extra trainingen bij VTI Voetbalschool?
  1. Techniek is de basis van de trainingen en is onmisbaar om een goede voetbalspeler te worden.
  2. Talentontwikkeling staat centraal en omdat er getraind wordt in kleine spelersgroepen is er een goed oog op de individuele speler door proffessionele trainers.
  3. Coordinatie, een belangrijke kwaliteit voor een voetbalspeler, komt elke week in ons programma terug.
  4. Scouts van B.V.O.-voetbalscholen staan langs de lijnen en bekijken de kinderen die bij ons trainen. De doorschuiving naar een B.V.O. is hierdoor groter. Inmiddels zijn er al 16 kinderen naar een B.V.O. voetbalschool doorgestroomd.
  5. VTI Voetbalschool kijkt naar individueel talent. De leeftijd is hierbij ondergeschikt. Kinderen spelen niet met elkaar omdat ze dezelfde leeftijd hebben maar omdat ze op hetzellfde nivo kunnen spelen.
  6. Door te trainen buiten je eigen voetbalvereniging om train je met kinderen van andere clubs en train je met een goed nivo; je kan zien waar je als speler staat.
  7. Steeds nieuwe trainingsmiddelen en nieuwe oefenstof, afwisseling hierin staat centraal. Hierdoor wordt je een complete voetballer.
  8. Trainen met een selecte trainingsgroep zorgt ervoor dat je traint met kinderen die erg gemotiveerd zijn. Je leert veel van elkaar.
  9. De trainingen vinden plaats op de voetbalvelden van ‘De Treffers’ te Groesbeek.
    VTI Voetbalschool is echter clubonafhankelijk.

I inschrijfformulier I voorwaarden I trainingsrooster I voetbalschool I events I nieuws I contact I omhoog